Over merinosokken.nl

Bij merinosokken.nl zijn we helemaal weg van alles wat met merinowol te maken heeft. Het is de kwaliteit en speciale eigenschappen van merino wol die ervoor zorgt dat wij er alles aan doen om de bekendheid en toegankelijkheid van sokken met dit wol te vergroten.

Omdat we gespecialiseerd zijn in merino wollen sokken kun je bij ons rekenen op uitgebreide informatie over de sokken die wij te bieden hebben. Ook willen we een betrouwbaar advies geven en testen daarom zelf alle sokken die we aanbieden. Zo kun je op onze site terecht voor specifieke gebruikservaringen van onszelf en onze klanten!

Wie zijn wij?

Het team van merinosokken.nl bestaat inmiddels uit een team van fanatieke merinowol liefhebbers. Samen zijn we continu op zoek naar de beste merino wollen sokken en de nieuwste ontwikkellingen. Daarnaast zijn we erg actief op het internet met het promoten van de eigenschappen en kwaliteiten van Merino wol. Ook hebben we vaak contact met podologen, waarmee we in samenwerkings verband merino wol adviseren.

Dankzij de brede kennis van merino sokken en heel wat testuren achter de rug, is ons team in staat je te voorzien van uitgebreide informatie en antwoorden op al je vragen! Stel ze dus gerust!

Waarom sokken van merino wol?

Zoals je wellicht zou verwachten, zijn we ervan overtuigd dat merino wol het enige garen is dat ervoor zorgt dat je echt goede sokken in huis haalt. En met goede reden! Zo hebben sokken van merino wol de volgende voordelen: merino sokken houden je voeten lekker droog en warm, zijn van nature antibacterieel en houden je voeten langer fris. Merino wol heeft een hogere dichtheid dan normaal wol waardoor het niet jeukt of kriebelt.

Sociaal verzonden

Sinds 2015 werken wij samen met ErvaarWerk voor het verwerken en versturen van onze bestellingen. ErvaarWerk biedt ondersteuning en begeleiding voor onze werknemers die te maken hebben met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dankzij dit geweldige bedrijf zijn wij in staat om met uiterste precisie iedere order te verwerken en te verzenden. Met als extra voordeel dat we leuk werk kunnen bieden aan mensen die langzaam weer de arbeidsmarkt op kunnen dankzij dit initiatief. Kijk voor meer informatie op www.ErvaarWerk.nl

Betaal ik verzendkosten?

Bij een bestelling boven de €50,- zijn de verzendkosten gratis. Bij een kleinere bestelling worden er verzendkosten in rekening gebracht. Hoe hoog deze zijn hangt af van het gewicht en formaat van je bestelling. Dit zie je direct bij het afrekenen. Hieronder vind je een overzicht van de verzendkosten in Nederland en België.

Land

Verzendkosten

Retourkosten

Nederland

€ 3,80 tot € 5,00

Gratis (wordt vergoed)

België

€ 9,00

50/50

Hoe kan ik retourneren?

Ben je toch niet helemaal tevreden over je aankoop, of heb je de verkeerde bestelling ontvangen? Geen probleem! Dit gaan we voor je oplossen. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt voor het retourneren of ruilen van een bestelling. Voor vragen kun je ons het best bereiken via e-mail.

Stap 1: Meld je retour aan

Je wilt je bestelling omruilen of retour sturen. Klik op de onderstaande knop en gebruik je postcode en het Tracking Nummer van je bestelling om je retour aan te melden en het verzendlabel te printen.

Aanmelden

Tracking nummer vergeten? Geen probleem! Stuur ons een mailtje en we zoeken hem voor je op!

Stap 2: verpakken en versturen

Zorg ervoor dat de producten goed verpakt zijn. Op basis van de staat waarin we ze ontvangen, behouden wij het recht om de producten te weigeren. Vergeet niet om bij je retourzending ook het bestelnummer en de gewenste actie te vermelden. Het Retour adres wordt automatisch op het label geprint.

Stap 3: Omruilen en vergoeding

Wanneer je je sokken wilt ruilen, sturen wij je de gewenste producten toe na ontvangst van het geretourneerde pakket. Het vergoeden van de bestelling gebeurd wanneer de producten juist worden ontvangen en je bestelling binnen de garantietermijn valt.

Wie is Stock Today?

In onze communicatie kan je de bedrijfsnaam Stock Today BV tegenkomen. Merinosokken.nl is opgericht door dit bedrijf en zo zie je bijvoorbeeld deze naam verschijnen bij het doen van een betaling.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

In de meeste gevallen worden bestellingen die binnenkomen voor 15:00 's middags dezelfde dag nog verzonden. In dit geval ontvang je de bestelling de volgende dag. Soms is het zo dat we de sokken bij moeten bestellen van de leverancier. In dit geval is de gemiddelde verzendtijd 2 á 3 werkdagen. Dit geldt ook voor verzendingen naar België.

Hoe gebruik ik mijn merinosokken.nl cadeaubon?

Heb je een merinosokken.nl cadeaubon ontvangen? Gefeliciteerd! Met de cadeaubon kun je sokken bestellen in onze webshop. Gebruik de code op de bon bij het afrekenen van je bestelling. Het tegoed wordt als korting gerekend op je bestelling. De merinosokken.nl cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld. Op aanvraag is eventueel overgebleven tegoed op te vragen als korting bij een volgende bestelling.

Verzendinformatie

De sokken die je besteld bij merinosokken.nl worden op het door jou aangegeven adres afgeleverd in binnen- en buitenland. Goederen besteld op maandag t/m vrijdag voor 15:00 worden de volgende dag geleverd (in Nederland en mits voorradig of anders aangegeven) conform de wettelijke in Nederland geldende bepalingen aangaande verkoop op afstand. Uitzondering hierop zijn de producten die bij de leverancier nabesteld dienen te worden. Mocht het product tijdelijk uitverkocht of onverwacht niet te leveren zijn ontvang je van ons bericht.

Verzendkosten

Land

Verzendkosten

Retourkosten

Nederland

€ 3,80 tot € 5,00

Gratis (wordt vergoed)

België

€ 9,00

50/50

Bezorgtijd

Bestellingen binnen Nederland die voor 15:00 uur op een werkdag zijn geplaatst, ontvang je meestal binnen 2 tot 3 werkdagen. Voor België geldt een langere levertijd, houd rekening met 3 tot 4 werkdagen.

Wanneer een product tijdelijk niet op voorraad is, word je hier per mail van op de hoogte gesteld. Wanneer je vragen hebt over de status van je bestelling, mail of bel ons dan gerust.

Wat als ik niet thuis ben?

Niet thuis op het moment dat de DPD Bezorger aan je deur stond? Dan heeft de bezorger een kaartje in je brievenbus gedaan met daarop een pakketinformatienummer.

Via https://www.mijndpdpakket.nl/login kun je met dit nummer een nieuwe bezorgafspraak maken of het afhaalpunt opzoeken.

Betalen

Betalen kan bij ons veilig en eenvoudig en je hebt keus uit diverse betaalmethoden. Via de winkelwagen kom je op de betaalpagina waar je een keuze kunt maken uit diverse betaalmethoden. Via onze betaalprovider Pay.nl betaal je aan Stock Today BV (eigenaar van de webshop).

Betaalmethoden

Je kunt bij ons betalen via de volgende betaalmogelijkheden:

iDeal

Paypal

Visa / Mastercard

Mistercash / Bancontact

Sofortbanking

Retourbetalingen

Wanneer je je bestelling hebt geretourneerd en deze voldoet aan onze retour voorwaarden, dan krijg je van ons het aankoopbedrag inclusief gemaakte verzendkosten vergoed. Je krijgt binnen 3 werkdagen het bedrag terug gestort op de gebruikte rekening bij aankoop. Kijk voor meer informatie op onze retourpagina.

Cadeaubon

Heb je een merinosokken.nl cadeaubon ontvangen? Gefeliciteerd! Met de cadeaubon kun je sokken bestellen in onze webshop. Gebruik de code op de bon bij het afrekenen van je bestelling. Het tegoed wordt als korting gerekend op je bestelling. De merinosokken.nl cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld. Op aanvraag is eventueel overgebleven tegoed op te vragen als korting bij een volgende bestelling.

Retourneren

Ben je toch niet helemaal tevreden over je aankoop, of heb je de verkeerde bestelling ontvangen? Geen probleem! Dit gaan we voor je oplossen. Hieronder vind je alle informatie die je nodig hebt voor het retourneren of ruilen van een bestelling. Voor vragen kun je ons het best bereiken via e-mail.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om de product(en) retour te sturen. Je krijgt dan binnen 14 dagen na aanmelding het volledige order bedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Ook de kosten voor retour naar ons terug zijn voor onze rekening.

Op deze manier kun je bij ons zorgeloos online bestellen. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden.

Hoe werkt retourneren?

Stap 1: Meld je retour aan

Klik op de onderstaande knop en gebruik je postcode en het Tracking Nummer van je bestelling om je retour aan te melden en het verzendlabel te printen.

Aanmelden

Tracking nummer vergeten? Geen probleem! Stuur ons een mailtje en we zoeken hem voor je op!

Stap 2: verpakken en versturen

Zorg ervoor dat de producten goed verpakt zijn. Op basis van de staat waarin we ze ontvangen, behouden wij het recht om de producten te weigeren. Vergeet niet om bij je retourzending ook het bestelnummer en de gewenste actie te vermelden. Het Retour adres wordt automatisch op het label geprint.

Stap 3: omruilen en vergoeding kosten

Wanneer je je sokken wilt ruilen, sturen wij je de gewenste producten toe na ontvangst van het geretourneerde pakket. Het vergoeden van de bestelling gebeurd wanneer de producten juist worden ontvangen en je bestelling binnen de garantietermijn valt.

Omruilen mogelijk?

Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktijd en mag je de bestelling annuleren.

Na annulering heb je 14 dagen de tijd om je product te retourneren.

De verzendkosten van je retour en eventuele nieuwe bestelling zijn voor onze rekening.

De sokken zijn onbeschadigd en verkeren in de zo oorspronkelijk mogelijke staat.

De sokken zijn ongedragen en niet gewassen.

De garantietermijn op de producten is zoals vastgesteld door onze leveranciers.

Retour aanmelden

Klik om je retour aan te melden op de onderstaande knop:

Aanmelden

Garantie en Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@merinosokken.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Fabrieksgarantie

Al onze sokken en kousen behoren een redelijke levensduur te hebben. Je mag hierbij verwachten dat de sokken uiteindelijk slijten op plekken waar veel wrijving ontstaat. Dit kan ontstaan bij veelvuldig gebruik of te grote schoenen.

Het kan echter zo zijn dat er een fout is gemaakt bij het fabriceren van de sokken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan slecht of loslatend stiksel, zwakke garens, fouten in overgangen of het rafelen van de randen. Wanneer dit het geval is zullen de sokken slijtage of gebreken vertonen op plekken die je niet zou verwachten. Je kan in dat geval een beroep doen op de garantie en we zullen dan ook samen met de fabrikant de fouten rechtzetten zodat je een goed product in huis krijgt.

Beschadigd ontvangen?

Wanneer onze sokken worden geleverd is het natuurlijk niet het idee dat ze onderweg beschadigd raken. Alleen komt het natuurlijk wel eens voor. Neem in dat geval contact met ons op via e-mail of telefoon; en we zorgen dat je uiteindelijk de bestelling ontvangt zoals we hem verstuurd hebben.

webwinkel Keurmerk

Wij zijn met onze webshop aangemeld bij het Webwinkelkeur.nl. Door ons conform de eisen van de markt en deze partij te houden aan de regels en wetten die van toepassing zijn op webshops, kun je bij ons erop vertrouwen dat je ontvangt wat je koopt. Ook gaan we op een serieuze manier met klachten en/of garanties om. Je vind merinosokken.nl op webwinkelkeur via de volgende link. Laat hier een review achter om te laten weten wat je van onze service vind.

Bel ons 085 0013 102

Op werkdagen van 09:00 - 17:00

Stuur ons een mail

Antwoord binnen 24 uur

Contact via Facebook

Antwoord binnen 24 uur

Klantbeoordeling 9.7

En streven naar beter!